Współpraca między agencjami social media a PR

Współpraca między agencjami social media a PR

Usługi, jakie oferują agencja social media i agencja PR, są bardzo podobne w celach jakie sobie stawiają. Ich praca polega zasadniczo na promowaniu wizerunku marki, firmy, czy produktu w obszarze offline i online. Działania obu agencji ciągle się przeplatają i niemal tworzą całość.

Działania social media i PR przenikają się

social mediaChociaż specjaliści od Public Relations powątpiewają, w fakt, że to właśnie portale społecznościowe są najbardziej popularnym środkiem komunikacji, sytuacja taka jest po prostu faktem. Tym co łączy pracę obu agencji jest budowa wzajemnego zrozumienia i zaufania. Agencja PR i agencja social media działające w obszarze online wzajemnie się uzupełniają specjaliści od Public Relations stają się społecznościowcami i na odwrót. Agencja PR skupiająca swoją pracę przed wszystkim w obszarze offline powinna zwrócić się w kierunku, w którym działa agencja social media, albowiem we współczesnym świecie bez promocji w sieci firma, marka czy produkt w zasadzie nie istnieją. Łatwiej jest kontrolować skuteczność marki poprzez obecność jej w sieci, można kontrolować efektywność oddziaływań promocyjnych i w razie konieczności użyć innych narzędzi, by ją podnieść. Social media oferują specjalistom z zakresu PR możliwość otrzymania konkretnej odpowiedzi na zapotrzebowanie na promowany produkt w bardzo krótkim czasie. Dzięki czemu agencja PR jest w stanie szybko zareagować i zmienić nieskuteczną strategię działania.

Klienta należy przekonać do naszego produktu, potwierdzić jego unikatowość i po prostu dobrze wypromować. Agencja social media w swoim działaniu opiera się przede wszystkim na komunikacji dwustronnej na linii oferent – klient. Fakt ten powinna wykorzystać agencja PR, która przede wszystkim ma w zakresie działań komunikację jednostronną czyli ofertę, nie skupiają się tak bardzo na odbiorcy jak social media. Współpraca obu agencji powinna działać na zasadzie uzupełniania się dzięki temu korzyść odniesie klient a także same agencje, które bardzie skutecznie wypromują jego markę.

Close Menu