Pompy paliwowe w silnikach diesla

Kupując używany samochód, w pierwszej kolejności należy sprawdzić stan techniczny pojazdu. Najważniejszym jest dobra kondycja serca samochodu, czyli silnika. W silnikach diesla warto zwrócić uwagę zwłaszcza na pompy wtryskowe. Od nich bowiem zależy, czy silnik będzie działać prawidłowo.

Najpopularniejsze pompy wtryskowe

Vp44Silniki wysokoprężne zyskały popularność w Polsce stosunkowo niedawno, bo dopiero kilka lat temu. Jest on bardziej oszczędny i dorównuje mocą silnikom o zapłonie iskorwym, ich osiągi to nawet 160 KM. Dzięki elektronicznym czujnikom, kierowca otrzymuje wiele ważnych informacji o stanie pojazdu. W silnikach tego typu najczęściej stosuje się pompy Vp30 lub Vp44, które dzięki elektronicznym sterownikom, regulują ilość dostarczanego paliwa oraz wykrywa moment początku tłoczenia. Ta druga, to rozdzielaczowa pompa wtryskowa, wykorzystująca tłoczki, które odpowiadają za zassanie paliwa z baku, sprężenie go i wtłoczenie do silnika poprzez sekcje wytwarzające wysokie ciśnienie. W internecie krąży wiele błędnych artykułów, twierdzących, że w pompach tego typu dochodzi do uszkodzenia tranzystora w wyniku zatarcia się tłoczka kąta wtrysku, co jest fizycznie niemożliwe. To niewłaściwe użytkowanie samochodu, doprowadza do uszkodzenia pompy, ponieważ wiele osób ignoruje fakt, że długotrwała praca bez odpowiedniego dopływu paliwa może uszkodzić ten wrażliwy element. Przy odpowiedniej pielęgnacji, auto z silnikiem diesla będzie służyć swojemu właścicielowi przez długie lata.

Mam nadzieję, że ten tekst pozwolił rozwiać wątpliwości, każdej osoby, która zastanawiała się nad zakupem auta z silnikiem wysokoprężnym. Są one bezpieczne, oszczędne i jeśli odpowiednio pielęgnowane – niezawodne. Bezsprzecznie są największą konkurencją silników benzynowych.